globus polski produkt stworzony z inspiracji serialem

Okazjonalne… produkty? [Poznaj 4 hitowe produkty realtime z Polski!]

Real time marketing powszechnie kojarzy się z ripostami w postaci treści i reklam, czyli jako trzymający się w granicach samej komunikacji marketingowej. Są jednak firmy, które wykonały okazjonalne produkty i świetnie na tym wyszły. Poznaj te przykłady i zainspiruj się!

Też możesz mieć „Globus Polski” jak Prezes w serialu

Na żart w „Uchu Prezesa” błyskawicznie zareagował producent globusów.

Produkt pojawił się także we vlogu u Maćka „Mediafuna” Budzicha i został a nim jako stały element scenografii. To jedna z ciekawszych cech produktów zrodzonych z okazji (i realtime marketingu w ogóle), że rozprzestrzenia się wirusowo, ludzie chcą się z nimi pokazywać, w ten sposób włączać w aktualny temat dyskusji
– przewiń po kolejne przykłady!

Globus Polski – unboxing

 

Produkt błyskawiczny nie musi być „gorszego sortu” – Koszulkowo.com


Michał Górecki po opuszczeniu branżuni (strateg w agencji VML/Heureka) skupił się na rozwijaniu sklepu koszulkowo.com. Mają wiele wzorów, ale chyba najsłynniejszym jest właśnie cytat z Jarosława Kaczyńskiego, podchwycony przez opozycję i jej zwolenników, Polaków protestujących przeciwko polityce Zjednoczonej Prawicy. Podobną reakcję zrealizowali po wypowiedzi ministra o relacjach dyplomatycznych z San Eskobar.

Widzieliśmy też odpowiedź na klub koszykarski Anwil (rzekomo pochodzącego z Los Angeles, według uczestnika teleturnieju 1z10), która jednak znikła ze sklepu. Cóż, #Szacunek, że podjęliście walkę!

Odpowiednie piwo na „Czarny protest”

Browar Hoplala (co ważne założony przez kobiety) od początku starał się trafić w kobiece gusta. „Czarny protest” to nawiązanie do walki o prawa kobiet w polskiej polityce – na nazwę produktu wybrano tytuł demonstracji akurat odbywających się w całym kraju.
Więcej: http://innpoland.pl/136447,dwie-warszawianki-warza-piwo-dla-kobiet-czarny-protest-robi-furore-w-stolecznych-sklepach

Etykieta Piwa "Czarny Protest"
Etykieta Piwa „Czarny Protest”, źródło: Browar Hoplala

Ile chłodnej kalkulacji jest w momentalnej reakcji?

Twórcy kalkulatorów Omni ( OmniCalculator.com) wypuszczają ich okazjonalne wersje na aktualne potrzeby – jak sam mówi w wywiadzie z WP.pl twórca serwisu Mateusz Mucha:

Na tłusty czwartek wypuściliśmy kalkulator, który obliczał, ile seksu potrzebujemy, by spalić kalorie spożyte z pączkami. A w trakcie szału na Pokemon GO można było sprawdzić, ile spali się kalorii w trakcie ich poszukiwań. Chodziło nam o rozgłos i pokazanie, co można zrobić z Omni Calculatorem. Liczenie w końcu też może być zabawą

realtimemarketing kalkulator rower oplaca

Na stronie znajdujemy też inne narzędzia „jak przetrwać Dzień Św.Patryka”, porównywarkę różnic wynagrodzeń kobiet i mężczyzn (na dzień kobiet), na Dzień Bez Papierosa – ile zaoszczędzisz rzucając, a także uświadamiający ile ‚wypalasz’ razem ze smogiem, Szczególnie zaciekawiły nas „Trump’s wall” liczący koszt muru obiecywanego podczas wyborów w USA, kalorii na ich Święto Dziękczynienia, „Do or donut” na tłusty czwartek oraz pomocnika w ugotowaniu perfekcyjnego jajka – na Wielkanoc.

Jak tworzyć takie okazjonalne produkty?

Tworzenie jest z pewnością większym wyzwaniem, niż sama okazjonalna komunikacja realtime. Nie w każdej branży można takie krótkie serie stworzyć i przestawić produkcję „z dnia na dzień”. Czasami, w przypadku np. branży spożywczej, może wystarczyć okazjonalna etykieta, a nawet sam projekt wypuszczony do serwisów społecznościowych. Firmy lokalne, gdzie występuje osobisty kontakt z klientem, np. w kawiarni można dodać coś do menu, napisać kredą na tablicy nową nazwę dania czy napoju.

Głównym problemem pozostaje jednak nie technologia czy kreatywność, a wolna ręka do trzymania jej na pulsie i czas na takie reakcje. Działać trzeba szybko, mieć zasoby. Tę dodatkową rękę chętnie podamy.

Kto doradzi Ci w takich produktach, jak nie Pierwsza w Polsce Agencja Real-time marketingowa?

=> Odezwij się w tej sprawie od razu [tutaj] i dowiedz się, jak robić okazjonalne wersje swoich produktów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *