Jak zareagowaliśmy z ASZdziennikiem na porażkę w Mundialu?

Zrealizowaliśmy nietypową akcję w reakcji na koniec Mundialu dla Polaków. Dla satyrycznego ASZdziennik.pl wykonaliśmy sesję fotograficzną z kartonem z witryny jednej sieci sklepów. Powiązana była z sytuacją wycofywania się marek ze skojarzeń z kadrowiczami oraz startu ich urlopów. Akcję docenił m.in. Marketing przy kawie.

Realtime marketing mundial mecz kadra reprezentacja

Zobacz, jak wyszło: http://aszdziennik.pl/123701,reprezentacja-na-wakacjach
Ruszyliśmy z inicjatywą, kiedy eksperci branżowi zaczęli dywagować, czy przecena Vistuli jest reakcją na porażkę na Mundialu. Z racji, że przygotowaliśmy kolekcję reakcji marek na porażkę w Mundialu dla MpK, postanowiłem to zweryfikować. W efekcie pojawił się pomysł żeby pokazać co w tym przypadku byłoby „realnie” real-time marketingiem. Przez szczęśliwy zbieg okoliczności dowiedzieliśmy się że karton z podobiznami piłkarzy trafił na śmietnik (chciałby się powiedzieć historii), a szykujemy się też do akcji Podnieś5.

Po przechwyceniu kartonu zrobiliśmy kilka fotek i zapytałem w kilku społecznościach, co proponują – jaką akcje powinniśmy zrobić. Jedna z tych społeczności należy do ASZdziennika i redakcja odezwała się, jakie zdjęcia chcieliby otrzymać.

Na uwagę zasługuje też ewolucja sytuacji medialnej – z początku chodziło o porażkę w Mundialu, natomiast aktualnym kontekstem są plotkarskie newsy o urlopach kadrowiczów. Z tego można wyciągnąć wniosek, że trzeba reagować momentalnie, aby dzialanie było skuteczne, niesione trendem.

Dla nas ta akcja jest przykładem kreatywnego PRu, bo wlaściwie startujemy ze współpracą z mediami i tu testujemy też np. dynamiczne treści dla Marketingu przy Kawie. To także pod kątem oferowania takich pranków budujemy kompetencje w zakresie FB-live’ów.

– Uratowaliśmy przed wyrzuceniem karton z podobiznami piłkarzy, który ostatecznie trafił do szkółki piłkarskiej, gdzie zapewne będzie inspirował młodych sportowców. – powiedział Krzysztof Tańcula z Momentalnej.

Zgodnie z trendem marketingowym, jaki reprezentujemy (real time marketing, czyli nawiązywanie do bieżących wydarzeń) chcieliśmy momentalnie zareagować na sytuację wycofywania się marek z prezentowania podobizn kadry. Koncepcja sesji była już po stronie ASZdziennika, jednak nawet sam spacer po mieście dostarczył dodatkowych pomysłów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *