Jak zareagowaliśmy z ASZdziennikiem na porażkę w Mundialu?

Zrealizowaliśmy nietypową akcję w reakcji na koniec Mundialu dla Polaków. Dla satyrycznego ASZdziennik.pl wykonaliśmy sesję fotograficzną z kartonem z witryny jednej sieci sklepów. Powiązana była z sytuacją wycofywania się marek ze skojarzeń z kadrowiczami oraz startu ich urlopów. Akcję docenił m.in. Marketing przy kawie.

Realtime marketing mundial mecz kadra reprezentacja

Zobacz, jak wyszło: http://aszdziennik.pl/123701,reprezentacja-na-wakacjach
Ruszyliśmy z inicjatywą, kiedy eksperci branżowi zaczęli dywagować, czy przecena Vistuli jest reakcją na porażkę na Mundialu. Z racji, że przygotowaliśmy kolekcję reakcji marek na porażkę w Mundialu dla MpK, postanowiłem to zweryfikować. W efekcie pojawił się pomysł żeby pokazać co w tym przypadku byłoby „realnie” real-time marketingiem. Przez szczęśliwy zbieg okoliczności dowiedzieliśmy się że karton z podobiznami piłkarzy trafił na śmietnik (chciałby się powiedzieć historii), a szykujemy się też do akcji Podnieś5.

Po przechwyceniu kartonu zrobiliśmy kilka fotek i zapytałem w kilku społecznościach, co proponują – jaką akcje powinniśmy zrobić. Jedna z tych społeczności należy do ASZdziennika i redakcja odezwała się, jakie zdjęcia chcieliby otrzymać.

Na uwagę zasługuje też ewolucja sytuacji medialnej – z początku chodziło o porażkę w Mundialu, natomiast aktualnym kontekstem są plotkarskie newsy o urlopach kadrowiczów. Z tego można wyciągnąć wniosek, że trzeba reagować momentalnie, aby dzialanie było skuteczne, niesione trendem.

Dla nas ta akcja jest przykładem kreatywnego PRu, bo wlaściwie startujemy ze współpracą z mediami i tu testujemy też np. dynamiczne treści dla Marketingu przy Kawie. To także pod kątem oferowania takich pranków budujemy kompetencje w zakresie FB-live’ów.

– Uratowaliśmy przed wyrzuceniem karton z podobiznami piłkarzy, który ostatecznie trafił do szkółki piłkarskiej, gdzie zapewne będzie inspirował młodych sportowców. – powiedział Krzysztof Tańcula z Momentalnej.

Zgodnie z trendem marketingowym, jaki reprezentujemy (real time marketing, czyli nawiązywanie do bieżących wydarzeń) chcieliśmy momentalnie zareagować na sytuację wycofywania się marek z prezentowania podobizn kadry. Koncepcja sesji była już po stronie ASZdziennika, jednak nawet sam spacer po mieście dostarczył dodatkowych pomysłów.

0 Comments

Add Your Comment: