Wyobraź sobie, że przychodzisz jak zwykle do pracy, a cały internet komentuje fakt, że Twój produkt wystąpił w znanym serialu. Co robisz? – poznaj, co zrobiła IKEA i jak przekuła to na swój sukces!

dywan ikea w gra o tron
Tym serialem był popularna „Gra o Tron” (Game of Trones). Chodniczek za 79 dolarów o nazwie SKOLD zagrał rolę na barkach twardzieli z Nocnej Straży. Wyjawił to szef kostiumografii Michele Clapton podczas swojego wystąpienia, w muzeum w Los Angeles.

Pierwsza riposta RTM – instrukcja złożenia produktu do nowej roli

Najpierw IKEA wypuściła w swoim charakterystycznym stylu instrukcję do produktu – jak przygotować dywanik do noszenia:

 

Druga real-time-marketingowa riposta – zdjęcie „straży” pracowników

Jak opowiada menadżer konsumenckiego PRu IKEA – Aisha Furtado – reakcję zrealizowano we współpracy z agencją (Hope&Glory). Zależało im na czasie, więc znaleźli niskokosztowy sposób.
Zdjęcie z informacją rozesłano do mediów i po własnych kanałach społecznościowych jeszcze tego samego dnia. Zdążyli dzięki temu przed emisją kolejnego odcinka „Gry o tron”. Zdaniem Furtado, takie akcje najlepiej rozpoczynać w oparciu o organiczny zaobserwowany już trend.

Jak real-time marketing przełożył się na sprzedaż?

Wywiad, na którym bazujemy przeprowadzono na świeżo, więc nie zebrano jeszcze wszystkich danych. Co wiadomo, to że od czasu odkrycia faktu wykorzystania chodniczków w produkcji HBO, zanotowano 775% wzrost wyszukiwań produktu na stronie. Wielu klientów w stacjonarnych sklepach zaczęło robić sobie zdjęcia z produktem i dzielić się nimi w sieci. Po ten gest sięgnął nawet prowadzący telewizyjny show „Good Morning Britain”. W momencie pisania naszego tekstu status ma na Facebooku ponad 1300 udostępnień, 5,5 tys. reakcji i 770 komentarzy.

Warto było? – Jak myślicie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *